Flagallé

Øster Løgum flagallé

Byens flotte flagallé betragtes nu som være færdig. Helt færdig bliver den egentlig aldrig, da der hele tiden er vedligholdelse, ny indkøb og problematikker som overvejes og besluttes.

Vi er utrolig glade og stolte over den modtagelse den har fået og den opbakning der er om alléen. Vi har 105 stk. 4m høje stænger som ved de specielle lejligheder gør byen utrolig flot og indbydende.

Allén sættes op til konfirmation, Løg’m Traktorringridning og Ringridning og de gange den bliver lejet af private.

Prisen er 900,- for hele alléen og 300,- for een gade.

Kontakt os her:  mail: Thomasbjergorom@hotmail.com

Der er muligt at leje en flagallé:

Dvs. opsætning og nedtagning i forbindelse med: bryllup, Kobber- sølv-, guld….-bryllupper, runde fødselsdage etc.

Indtægt går til vedligeholdese af flagalléen, når alléen er opsat i hele byen, vil beløbet gå til vedligeholdelse og evt. overskud til Borgerforeningen.

”Hele byen”: 900 kr

”Vestervej incl. Kirkekrydset”: 300 kr

”Søndergade incl. Kirkekrydset”: 300 kr

”Langbjergvej incl. Kirkekrydset”: 300 kr

”Kirkekrydset 10 stænger”: 200 kr

Der er 3 faste og årlige “flagdage”: Konfirmation, Løg’m Traktorringridning og Ringridning. (Forslag om yderligere er MEGET velkomment).

Vi søger hele tiden mennesker fra byen som gerne vil give en hånd med, enten til op eller nedtagning, men også til at hjælpe med vedligeholdelse m.m.

Stængerne

Allerede i maj måned 2016 besluttede ”Flagholdet” at prøve at lade stængerne stå, så arbejdet med at skulle age er blevet væsentlig lettere. Arbejdet med at sætte både stænger op og ned er tidskrævende.

Vi har været glade for at have agstængerne stående, vi synes det skaber en flot allé – den sænker tra køre-hastigheden og det er væsentlig nemmere at skaffe hjælpe til vores flagdage, da opgaven er overskuelig.

Ikke alle er dog lige så stolte og glade, som Thomas og jeg, og vi forstår bekymringen. Vi arbejder lige nu med forskellige modeller for, hvordan vi alle kan være glade for flagstængerne og samtidigt at arbejdet ikke bliver for stort.

Vi har lige nu 3 forslag til en løsnings mulighed:

1 – Vores valg lige nu er, at lade stængerne stå fra kon rmation og hen til at Traktor ringridning på Heden er overstået – det vil sige fra starten af maj til starten af august.

2 – Hvis der kan blive etableret en flok som tager sig af at samle sammen og sætte op igen kan det også lade sig gøre. Blot at de sættes op til de begivenheder, som måtte komme ind imellem byens ”faste” flagdage. Det samme gør sig gældende hvis enkelte selv tager stængerne ned og ligger dem ind i sin egen garage.

3 – Vi kan også lave en flag ”SMS” gruppe, hvor vi skriver rundt når der skal opsættes flagallé, men så er der risikoen for at alléen ikke vil blive komplet, hvis ikke alle er hjemme.

Lad os endelig høre hvis andre har bedre forslag, eller blot gerne vil være behjælpelig når der arbejdes med flag hejsning eller flagstænger op og nedtagning. Vi er meget lydhøre og vil blot gerne have, at vi forsætter med at være stolte og glade for, at have en af Danmarks flotteste og længste Flagallé .